Sunday, December 20, 2009

long time..

hahaha..aku da lame tak ber-blogging..
dey..ade ke yg kisah dgn blog aku..(aku touchink nih)..
haaaaaaaa...
tak tau nak ckp pe..

btw..aku nak mencarut2 panjang2..hahahaha

aku gi holiday di langkawi..yey!!

5 hari..heeee

3 hari di langkawi n selebih nye di penang and kedah town..

hehehe..aku tak makan nasi..asik makan laksa kedah..

thumb up..both tau..sodap bona..

hahhaaha..act time kat kuala kedah tade la best sgt..sebab paneh bona..

tak tipu..sumpa paneh..walaupon aku nih itam cam koling paria..tp putih skit..
hahaha..tapi aku mmg tak tahan panas..sampai si saedon and adk aku
pon ckap panas..(dieorang putih)..so..mmg panas..
fhm tak ayat aku nih??
tak faham off ur *lappy or pc..
hahaha..

greart fact kat sane..
org kuala kedah sarapan dieorg makan..
makan...makan..
makan ape..??

nasi yg menggunung bersame timbunan lauk2 yg berkhasiat..
hahahahaha..tokojot acik haaa..
klo kite kat sini mkan roti canai yg dibuat oleh mamak2 yg sering dikate kan sedare aku..
hahahaha...nasi lemak cik tipah..juga menjadi pilihan ramai..
ataupon mee goreng..

senang cite yg ringan2 jeh..

haaaa kao kat sene..jgn cite la..mkn cam mkn tgh hari..hahhaha..
tapi dieorg tak gemok..polik2..
hahhaha..

kat kula kedah tuh..chek jalan2 la dgn ahli2 rombongan cik gayah..
*saedon
*caca
*mama

hahaha..
kami pegi la kat jeti kula kedah tuh..nak tgk tempat kan..
sok nak nek ferri..

aicece..dgn jln yg ala2 nomi campbell..aku dgn si saedon pon..
merayau2 la sekitar jeti tuh..
+hai..
ade sorang mamat nih tegur la..
+dari mane..nak ke mane..
-dgt cuti2 malaysia..
jap gi kao tau sape..??

amik kao..org lelaki yg usia nye lingkungan 50++..

hahaha..padan muke..gata bona..
hahha..
kebiasaan nye kami sering di perhatikan oleh jejake2 yg terlanjut usianye tanpe
disedari tuan punye badan..hehehehe

aku pon tak tau sebab ape..aku agk2 faktor pakaian la..

hehehe..sebab dieorg biase tgk pelancong dari luar negare jeh pakai cam tuh..
jap gi kao..haaaaaa....org mlaysia yg belagak dr luar negare plak beraksi..

hahaha..sah2 la tak sedar diri..
aku tak nak bagi tau aku pakai ape..klo nak tau..
curi hp aku nih..banyak la gamba..hahaha..

yey..sok nye tibe la saat2 yg dinanti..
nek feri..gayat gak sebab beg dala berat..
kene nek titi besi tok masuk lam feri tuh..
tak menggigil kaki akak ni dik..
hehehe..berkat 3 taun aku blaja silat dan melihat
aksi2 ganas di tv serta kejadian2 aneh di sekeliling aku..
aku berjaye melintasi halangan tanpe rase curiga..(mereng)..

k
at lam feri tuh..tade la gayat cam org tuh..
hahahha..aku da biase dgn laut..so laut bergelore
dgn ombak besa tu tade la wat aku pening..
mabok pon tak..(bangge acik jap haaaa..)
haha..org feri tuh bukak cite ninja..ninja ape tah..movie yg baru tuh la...
hehehe..aku tgk jap..pas tuh..
aku pon dilambung mimpi2 indah bersame bayu laut yg mendodoi aku..
hahahha..alih2 bukak mate tak gak sampai2..
adoih..lame nye..2jam sengah kaw..
lamo..

adoi..panjang nih cite..
tape aku akan habis kan cite nih

sampai sane..dey..gamai org..sume kale ade..
hahhaa.
trase bangge jd org malaysia..
heeeeee...
ade sikit konflik antare my iron lady.(mama la..)..dgn org sewe kete
ade ke patot org tuh dok diam tunggu mama cari die..
haih cik abg..awak tuh meniage..kene la cari customer..
seb bek la kiteorg tade transport..
tepakse la kami besaba dgn kerenah org tuh..

teke kami dpt kete ape..??
kancil turbooo..!!

hahaha..kidding..kete kancil with out turboo..
hahaha..teringat kat bato..kancil turboo telah menghantar aku pulang..
hahaha..thanks alot mok..klo tak..tepakse la aku menapak..
dari umah kao yg lawa tuh ke semban yg indah nih..

back to our main story............

hahaha..best jalan2 kat langkawi..
banyak tempat kiteorg pegi..
makam mahsuri..telage mahsuri..rumah mahsuri..(kat dalam satu tempat jeh sebenarnye..)
hehehe..rumah mahadhir..beras tebakar..cable car..telage tujuh...kilang gamat..

hehehe..kat kilang gamat tuh ade dak nih..kachak..!!hahahaha..
umo 16..hahaha..mude gi tuh..
si saedon dgn dak tuh berbual2 mesre sambil aku menggantikan
tempat dak tuh sbg penggaul gamat...kerjaye baru okey!!

fact..time tuh..dieorg tgh ebus gamat tuh..nak buat minyak gamat tuh la..
dgn api yg menggelegak..bukan api..tapi ubat gamat tu la..
dak tuh mencelop tgn nye..!!!
tapi tak melecur..
dak tuh cakap..gamat nih..walaupon panas tapi die takkan melecurkan tgn kite..
baru aku tau..hahaha..
aku dgn saedon pon gayat gak..mule2 takut nak men celup tgn kami yg
lawa nih..jap gi kuat kan jela semangat...celup..rase panas..tapi
tak melecur pon..hehehe..
pas tuh mule la aktiviti celop mencelop..hahahaha..
nAk wat cam ne..kami mmg gayat..
hahahha..oleh sebab tak sempat nak tanye name dak tuh sape..
aku pon bg name die..hazim..sebab muke dak tuh cam sesuai..dgn name tuh..
hahahha..

jalan2 gi..gi pasir hitam..pantai chenang..pekan kuah..banyak la tempat kat sane..
oleh kerane tiade pemandu pelancong..
aku dan sedon terpakse melihat sign board yg telah disediakan
kerajaan malaysia untuk ke destinasi seterusnye..
pas ni..klo aku gi langkawi tuh..

ele..celah gigi la..da hafal jln da..hahhaha..(blagak jap..)
haha..
ari last selepas shopping yg terlampao disane malam nye tuh..
pg nye kami bersiap2 ke penang..
lamo bai nak sampai penang..3jam adela..hahaha..temasuk la salah jln+makn2+shopping
hehehehe...kat penang..pegi butterworth..
makan pasembok kat sane..

totally delicious..!!super duper yummy..!!sedap..
hahaha..
time kiteorg nak balik..suh la mamak tiuh kire..
-uncle kire..
+haa..apa???
-kire..sume ni bape..
+kire..???apa tu..
-kire la..kami nak bayar..
+owh..KIRA...!!!
perbezaan loghat yg terlampao..org lam kedai die..sume gelak..hahahha..
end of story..heeeeeeee

p/s:bulan 3/4/5 mane2 satu la bulan diatas...aku nak gi langkawi balik..sape nak ikut inform plis..haha






No comments:

Post a Comment